fredag 23 mars 2012

Möjlighet för bra PR för företag som granskas på TV

Ta chansen att ge bra PR  när TV knackar på!


Företag ställs emot väggen i flera program,  jag har sett i UG Uppdrag Granskning, Plus, Byggfällan och Fuskbyggarna medflera.
Då visas otroliga livsöden som har orsakts av diverse komersiella företag.
Jag blir rasande över att de fortsätter att  göra bort sig i sin branch även när de får en sådan otrolig chans att verkligen vända allt till bättre än någonsin, De får världens möjlighet att visa att det som säger inte brukar hända , genom att göra det under sändning och att sean efterförlja med text att de har åtgärgdat tidigare oförätter emot deras kunder. Om de nu vill fortsätta  ha få kunder till sin verksamhet.
Jag undrar vem som vågar anlita byggfirmor eller köpa nybyggen efter alla skandaler man får se.
Här skulle verkligen dessa byggfirmor kunna vända sin olycka till lycka och att det blir en solskenshistoria både för tittare, tvkanal etc..
Framförallt mycket trovärdig PR.
Jag är fortfarande irriterad över Taxibolagen som visades på UG för några veckor sedan, där Taxichaufförer beter sig som idioter och bolags ägare och organisationerna står som mähän, när  UG knackar på.
Att säga att de inte har några kommentarer i detta läget är så otroligt urdummt.
Med tanke på vilken otrolig konkurrens det är emellan Taxibolagen. Hur skall de kunna bygga upp sitt förtroende igen?
Jag har ingen lust att gynna dessa taxibolag, när motivet är att lura så mycket det bara går. www.svt.se






Igår visades ett mycket bra program på SVT´s kanal 1  Plus

Om pengar, privatekonomi och konsumtion med Åsa Avdic, Charlie Söderberg och Mathias Andersson

Äntligen så lyckas Åsa med att ställa allt till rätta med byggföretaget som hade byggt ett mögelhus till Familjen Malmberg.


Familjen Malmberg bestämmer sig för att köpa ett helt nytt hus. Men fasaden börjar spricka och mögla. I dag är huset täckt av grönt mögel, och familjen bävar för hur mycket det spridit sin in i väggarna.
Gå in på
 
Bollats runt i åratal
Trivselhus har själva konstaterat att familjen Malmbergs hus är ett fuskbygge. Men ärendet har i åratal bollats fram och tillbaka mellan Trivselhus och försäkringsbolaget Gar-Bo där familjen har sin byggfelsförsäkring.
- Det har varit skitjobbigt rent ut sagt. Jag har blivit ledsen, säger Christina Malmberg.
Hösten 2010 får familjen faktiskt ett besked: Gar-Bo skriver att Trivselhus kommer att åtgärda skadan. Men det gäller bara en enklare lappning av den befintliga fasaden.
- Det är som att sätta Kalle Anka-plåster på en bruten Arm, avfärdar Mats den föreslagna åtgärden.


Nu vet jag att Trivselhus inte mernar ett ord vad de skriver eller säger, men  ÅSA hjälpte Trivselhus att fatta att nu är det bra att visa att de är ett företag som kan lika gärna stänga igen eller fixa detta. Bra Åsa och bra av Trivselhus att erkänna och åtgärda felen. Första gången jag ser detta. Men Gar-Go.. vad var det för en fjant som låstades låta som en politiker.  Direkt i soptunnan för min del. De borde kolla upp varför man anlitar försäkringsbolag, han verkar tro att vi sätter in lte pengar för att vi skall kunna  visa på papper att vi har försäkring. Men de finns inte där när det händer.

Appropå Reklamfilmer på TV

Tele 2 är ett företag som satsar stenhårt på reklam ojojojjj.. men de vill inte nå ut till Alla.
Om du inte förstår vad den Billige " Frank Billig" Cheap säger , då är du antagligen ointressant som kund.
Det finns många i Sverige som inte kan eller vill ha med Engelska att göra utan text. Eller de som inte hör.
Jag är förvånad över hur de sorterar bort eventuella kunder.


Vad är det nu som skulle vara så coolt med att det sägs eller skrivs på engelska?
Det är däremot mycket mer intressant för resten av världen när vi är svenskar och inte amerikaner.
Kontentan av dessa saker jag tagit upp idag är då två motsatser.
Företag som har guldmöjlighet att göra bra tvreklam och de granskande programmen får större effekt.
Åååå så Tele 2 som bara gör bort sig med all sin kraft.
Ha en solig vårdag!







 
 

Inga kommentarer: