lördag 7 april 2012

Nu tar Kalla Fakta upp problemet med Sekten!!

Kalla Fakta Tv4 21:30 om Plymouthbröderna.
Det kan inte vara rätt att Sverige , som främjar för mänskliga rättigheter tilllåter denna sortens skolor.
Lysande Christer!! Humanisterna behövs för att öppna våra ögon!

Debatt Skånberg mot Sturmark          
I gårdagens SVT Debatt debatterade Tuve Skånberg (KD) och Christer Sturmark (Humanisterna) kritiken mot sektskolan som Plymouthbröderna driver. Se debatten på SVTplay (0:45-8:30)

När jag klickade på länken till Plymouthbröderna då kom jag inpå en sida som med all sin kraft och nästan osynliga existens hjälper - personer som vill bli fri från sekternas enormt starka grepp.
Vilket också givetvis är endast i existens av ekonomiska intressen.
Jag hittade skrämmande fakta om Plymouthbröderna - som Christer Sturmark försökte förmedla på Debatt på SVT. Här på bilden är en avhoppare från Plymbröderna han heter Christer Nilsson


Jag blir främst förvånad över att det faktiskt är tilllåtet att behandla barn på detta viset i Sverige 2012.
Är det verkligen det?
Här läser jag en lista över alla sekter som finns och ser tll min förvåning Herbal LIFE och The Secret.
Nätverksförsäljning är faktiskt uppbyggd på samma vis som en sekt. Eller pyramidlotteri. Småslavar som  sliter för kungen och drottingen på toppen.
Jag var riktigt nära att snärjas in i ett annat företag som heter Kyäni , jag blir ännu inte riktigt av med dom.
Allting inklusive alla religioner  handlar om att göra mynt av vanliga godtrogna människors vilja till att tjäna pengar , skaffa vänner och att känna tillhörighet.
I religionens fall är väl sekten och att ta betalt den största synden?.. eller.. man undrar. Religionens största skräck är folket kunskap, vi minns Eva i paradiset, som sabbade allt med att inta kunskap genom äpplet - det kan inte funka om mannen skall förtrycka kvinnan.


Detta gänget är de som hittade på allt ihop- de som syns på bilden

 Denna rörelse heter FRI gå in och stöd !! http://www.fri-sverige.se/sida258.htm
Stiftelsen FRI
kommer dock fortsätta ge stöd och råd till avhoppare och anhöriga per telefon och via e-post och vid behov bistå avhoppare under rehabilitering ekonomiskt eller på annat sätt. Likaså kommer FRI att erbjuda information t ex i skolor samt försöka påverka politiker i Sverige och via den europeiska paraplyorganisationen FECRIS. Däremot kommer stiftelsen inte att arrangera några möten (i arkivet kan du se ämnen och föredragshållare vid mötena) och ej heller ge ut FRI-Brevet.
Vi fortsätter att som tidigare ge råd och sprida information på den här webbplatsen och hoppas att så många som möjligt hittar oss, när de söker hjälp eller information.

HJÄLP OSS ATT HJÄLPA!
VILL DU BLI ETT STÖD?

FRI:s plusgirokonto: 485 20 55-5
Låt t ex din aktieutdelning bli ett välkommet tillskott i kampen mot manipulativa rörelser!

Jag blev medlem i Humanisterna för cirka en månad sedan, och det är en underbar känsla att läsa fakta baserad på vetenskap och att de även som jag älskar världens bästa film " Life of Brian"
Kolla in och öppna ögonen!!

Till sist vill jag säga att appropå The Secret - då vet du och jag att det INTE är en hemlighet att vi kan få precis vad vi vill bara vi har bestämt oss. Du behöver inte faschineras av kändisar i video för att fatta det, alla kan säkert  gå tillbaka i sin egen historia för att hitta stunder där viljan brann, och senare tog drömmen eller målet form.
Om religion skulle vara för människans skull, då är nog inte gud nöjd med vad människan gör.
Religon är att manipulera personer att tro att de agerar i frivilja.


Inga kommentarer: