onsdag 7 mars 2012

Varför vi måste visa hänsyn till Varandra

Vi ser det på nyheterna i olika former varje dag.
Konsekvenserna i att vi inte tänker på att visa hänsyn till de vi har omkring oss.

Det blir ett irritationsinslag i varje vardag

Nedskräpning, fötter som smutsar ner platsen som jag och du skall sitta på, och busschaufförer som inte tycker att det är viktigt för mig att hinna itid till jobbet . Jag trodde att det var  deras jobb att ta mig fram itid, om vi nu skall gilla kollektivtrafiken.





Och det mer allvarliga slaget , som jag blev påmind om idag igen på Efter Tio i tv 4.

En kvinna från Iran kanske , som hade skrivit en bok om sitt liv, där hennes pappa som hon älskade så mycket.  Jag undrar här  om kärleken pappan hade till sin dotter , eller till sitt ego.
 Tvingade henne att gifta sig med gamal äcklig man,
som sedan nästan tog livet av henne efter flera års terror.
 Det är ju mångårig tradition i hennes land.

 Frågan är : Hur kan något så ONT få bli en tradition?

 Istället för att prata med offren, då skulle det vara mer intressant att oftare prata med de som gör allt för att skada.
Lägg inga gränser för extra hänsyn för ras, vi är alla lika och olika.


På tal om irritationsmoment! Dessa ligor som härjar överallt i Europa, SL har svårt att stoppa dessa. På Arlanda där jag jobbar så är det samma ligor som tar varor i butikerna, likaså på nittiotalet på Stena Line etc..
Om  SL  mfl. sätter upp information som även turister kan ta del av om dessa ligor, Som säger ge inga pengar och håll i plånboken..
Och alla killar som inte fattat att det inte funkar med plånboken i bakfickan i detta årtusende.




Denna lappen kastar jag på golvet, faktiskt av hänsyn till eventuellt osäkra medpassagerare. Som  faktiskt tycker synd om dessa tiggare. Vissa kommer ju in med Tommy Hilfiger Jeans..
Deras chef sitter i vagnen för att se hur de jobbar. Funkar det inte då kommer en gamal tant med huckle.. som är mycket påstridig.
Se upp.
Och visa hänsyn!
Gamal sliten klyscha . Behandla alla  lika väl som du själv vill bli behandlad.
What goes around ..well it comes around.

Ta hand om dig.!






1 kommentar:

Unknown sa...

Här hoppas jag att vi kan börja lufta tankar kring detta stora ämne!
Vad stör dig?