tisdag 13 mars 2012

Tre dagar förkyld!! när skall det bli bättre

Bygger upp mitt immun försvar

Vila är bästa medicinen!!




Äter man en god kycklingsoppa kan det göra att vi för en stund upplever det lite trevligare och bättre eftersom det smakar gott och lenar lite i halsen. Dricker vi en konjak så går lite alkohol upp i bihålorna och trycket släpper lite tillfälligt.





 Dessa goda tips läste jag i en artikel i Aftonbladet.







Jag har blivit förkyld!!

Nu är det tid att ta fram alla kurer för att lindra attacken emot hela kroppens system, förkylnings perioden är kroppens eget försvar emot viruset.
Att bli förkyld är ju faktiskt bra för imunförsvaret och det byggs upp. Då borde jag låta det verka ut ordentligt.
Tänk om vi vore lika smarta som våran egen kropp,  och förstått vilka avancerade underverk vi är.
 Det skall jag fundera på en annan dag.
Just nu skall det underhållas med  allt som gör att det känns bättre, och att jag blir bra inom ett par dagar.









 Jag brukar dricka hemmagjorda smoothies varje dag, finns inga vitamintillsatser som kan slå en färsk smoothie.

Färskpressade apelsiner cirka 5 stycken när det är säsong annars färdigköpt av bra kvalitet.
Häll  juicen först i mixer eller kanna, och ta 2-3 bananer och mosa ner.
Blåbär och jordgubbar . Jag brukar ta frysta och häller i ett helt paket med blåbär, fyller på med några Jordgubbar eller annat bär som jag vill pröva.
Jag har laktos fri yoghurt oftast med smak av vanilj som jag fyller på med, ibland så häller jag även i kokosmjölk , bra för förbränningen.
Avlutar med en liten klick flytande honung.
Mixar i hop detta så att den blir len och smooth  Smoothie. Det blir att fylla upp i några behållare då har vi smooties till tre mornar. Smasken!! och upplevs upplyftande för kropp och själ.

Idag kommer jag också att dricka ett underbart gott och välgörande te.   

Jag brukar göra iordning en kanna med grönt te  i koppen river jag i lite färsk ingefära, droppar i lite ciron och rör ner honung!
Det  verkligen mumma för själen .

Snart kommer  detta tillstånd att vara ett minne blott!
Önskar dig en skön dag i vårsolen.
Tar gärna emot tips om du har, skriv gärna i kommentars fältet.







Inga kommentarer: