onsdag 9 maj 2012

Jag samlar min favorit konst // Adding my favorite Art in my blog

Jag fick en idé som bara flög in i mig som en blixt!! hahaa.. underbart. Nu måste jag sätta igång direkt.

Det är väl klart att jag skall samla in bilder här på min blogg av mina favorit konstnärer.


The sun and the new moon both move into Gemini on May 20th, the day of the Solar Eclipse, encouraging us to connect and communicate about what we are creating.  The full solar eclipse can support our seeing just how the new can eclipse the old as we join together to create a new reality.

Jag har ju faktiskt haft världens coolaste galleri  och det hette Artway Gallery. 

You know that you can translate this page there is a button on the right hand side. Klick and pick!



NEW PAINTING by nagualero -
THE NOBLE ART OF STARTING OVER AGAIN II ____© by nagualero 100 X 100 cm / FOR SA...


 Den här fina och dramatiska komposition , ger mig verkligen den känslan jag har varje gång  som jag börjar om igen och igen.
För mig ser det ut som ett hjärta i en fantastiskt vacker varm röd färg och hjärtats artärer.
Där står jag och packar ihop hjärtat igen.. hmm mycket fin känsla när denna fragila del av kroppen möter kall sten och oros moln på himmelen. Men  blå strimman av klar himmel , då finns det stark anledning att kämpa för livet och kärleken, Börja om , göra om och göra rätt.
Fantastiskt Ric!!



All you have to do is to pay attention;
Lessons always arrive when you are ready, if you can read the signs, you will learn everything you need to know in order to take the next step. Paolo Coelho.

 Ric är flitig och fantastiskt poetisk med  de texter - som följer med sina helt fantastiska konstverk. Mystiken kring livet vi alla lever. Bilder som kan kännas igen från drömmar man har haft , kanske natten innan. För mig känns detta verket som vi har det varje dag. Vi söker och önskar att finna tecken , som leder oss rätt väg. Den rätta vägen är den som vi själva får oss att må bra, och de oros molnen som vi ser på bilden ser ut att skingra sig. Jag tror att jag tar och sätter mig på pallen där och andas in den härliga luften, som är frisk och full av förväntan. Mina känslor när jag ser Ric N´s verk.
Kolla in hans hemsida













 


The most important kind of freedom is to be who you really are. You trade in your reality for a role. You trade in your sense for an act. You give up your ability to feel, and in exchange, you put on a mask. There can't be any large scale revolution until there is a personal revolution on an individual level. It has to happen inside first. -- Jim Morrison


Jag börjar nu med att leta upp mina favoriter, dels de som var med under perioden på Artway.
De främsta konstnärerna där var Tomas Lacke, han är mycket aktiv och gör succé med sina fantastiska rockiga tavlor.Så fantastiska Camilla Hanve, Lena Tedeblad... med många flera ,, samt alla nya fantastiska verk som kommer att upplevas och njutas av.
Har du tips på vad jag bör se på, skriv då en kommentar.

 Verklig njutning för själen.






Inga kommentarer: