lördag 15 december 2012

Jag tittar tillbaka på vad jag gjort

Idag har jag ägnat dagen åt att skriva ett CV till ett jobb jag  gärna vill ha.

När jag  berättar om vad jag gjort de sista 30 åren blir jag mycket sentimental när jag söker bilder på nätet om Artway.... Jag hittar bilder och text.
Här var min dröm. Jag bodde bara två gator ner det är stor skillnad emot mina 4 timmars resor per dag idag.
Det blev ett galleri för musiker och andra konstnärer, där musiken mötte konsten och nya kontakter skapades





 Fullständigt kreativa rättigheter








Här har vi Ina och Ian från Rockklassiker 106,7 denna bilden är ifrån en utställning jag hade i Gamla stan vilket blev början till ett samarbete sedan med Artway, Bakom Ian kan vi se ett gips-avtryck av hans bak, som jag gjorde i direktsändning på morronrock . Ina fick sin hand avtryck som jag placerade i denna skjorta som hänge bakom henne på bilden.
De båda är ägare till dessa verk idag.






























Här ser vi vinbröst som är fyllda, det är nappflaskor in monterade som är fyllda med vin. Här står de på Artway inför min vernissage.
















Final på Artway Vi är 10 konstnärer som har julsalong mycket lyckad , med en fantastisk Rockpicknick som avslut.
Jag kunde inte försörja mig på denna verksamhet..Mina belöningar är många goda och dåliga erfarenheter. Vilket jag kan bättre om till ett annat tillfälle.
 

Det är nästan kö!! 
Jag tror att detta var de sista transaktionerna på Artway.
December 2007.
Resultat . Med ett fantastiskt fint samtal från en man med namn jag glömt, men han var VD för Svenska konstnärer.se
Han ringer mig från NYC  som han jobbar ifrån. Och bekräftar mig som konstnär och att jag var första som han visste som skapat detta konceptet, och det är ett konstgalleri för rockmusiker som målar där det är en fushion med konst och musiken och konsten. Det kan jag vara stolt över och för allt beröm  om min fantastiska förmåga att snabbt se hur konstverken skulle hängas i denna  lokal på 100kvm.

Inga kommentarer: