söndag 17 februari 2013

"Goa gubbar" Ravaillacz är nog inte meningen att vi skall komma ihåg


Schlager, är det en musikstil? Ronny Jönsson med kompisar förklarar med en låt.

Vad är en Schlager??

"Jag är glad att Ravaillacz" En riktigt jävla schlager var med. Man måste ha något att avsky i den tävlingen. Skriver Hanna Fahl i DN. Jag säger gäsp...



Det här skrev jag om för ett år sedan i denna blogg och jag är så glad att Gossarna med Körberg "Ronny Jönsson" med kompisar sjunger om detta och går vidare,
Allvarligt talat vad för allvarlig skillnad spelar det, om vem som vinner?
Det är väl bättre om du har lite kul?
Mitt syfte med att se detta spektakel är ju att få bra underhållning.



                                                             "Goa gubbar"

 Ravaillacz är nog inte meningen att vi skall komma ihåg, det har dessa pojkar gjort medvetet. Och ett historiskt inslag om ordet schlager fanns i låten. Det behöver vi.

Ibland så får jag känslan av att denna heliga ko som Mello är så seriöst att många i vårt land tror att det är en obligatorisk statlig institution. Och att det är så himla viktigt att vi uppför oss inför folk i andra länder. Vi är ju jätteokej som vi är. 

Inga kommentarer: